To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Akordeonistów
Forum Polskiego Portalu Akordeonowego

Problemy Samouków - Łączenie basów z melodią

Andrzej111 - Nie 16 Cze, 2013
Temat postu: Łączenie basów z melodią
witam!!
Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie
Pomóżcie bo już nie daje rady ;) ,nie mogę rozwiązać problemu zgrywania melodii z basami.
Jestem samoukiem,nie mogę skorzystać z pomocy nauczyciela ponieważ mieszkam i pracuje za granicą,więc jestem zdany na siebie Jest to mój pierwszy kontakt z akordeonem,nie grałem wcześniej też na żadnym instrumencie.Staram się uczyć z książki Kulpowicza,ale absolutnie nie wychodzi mi zgrywanie obydwu rąk,sama melodia tak,same basy również ale jak już muszę to połączyć to nie ma szans.Już próbowałem na rożne sposoby,ćwiczyłem łącznie ponad 30h i nic do przodu,stoję w miejscu,za bardzo skupiam się albo na basach,albo na klawiszach.Nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić.Coraz częściej myślę,że po prostu nie nadaje się do gry i zostaje mi co najwyżej słuchanie,bo przecież nie każdy ma dar do gry na instrumentach.Może macie jakiś swoje sposoby jak mogę rozwiązać mój problem?.
Będę wdzięczny za każdą pomoc
Pozdrawiam

zolton - Pon 17 Cze, 2013

Już sama chęć i te 30h prób gry świadczą o tym, że się nadajesz bo chcesz ;)
Wszystko spokojnie. Załątw sobie metronom (na telefonach z androidem możesz pobrać z marketu) na komputer też zapewne jakieś są...możesz też kupić :)
On pomoże Ci utrzymać tempo. Zaczynaj od początku w prawej ręce graj całe nuty a w lewej basuj tak jak w marszu czyli 1 (podstawowy) 2 3 4 (akordowe-czy jak one się tam nazywają). Po kolei idź. Później zmień na bicie na 3 (1 2 3). Później polka 1 2 1 2. Po kolei wszystko pójdzie.
Nię zrażaj się tym :)
Zaczynaj od piosenek dla dzieci (każdy tak zaczynał) typu wlazł kotek, stary niedźwiedź itp itd :)
Nie ma się czego wstydzić jak się chce nauczyć.

CFA - Pon 17 Cze, 2013