sposób gry |
Autor |
Wiadomość |
kokatorim
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 12
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009 sposób gry
|
|
|
czy na weselach trzeba grac na basach też czy moiżna sobie darowa i samą prawa ?? |
|
|
|
 |
doniec
Główny Administrator Portalu


Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 2240
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009
|
|
|
to zależy czy grasz sam czy z jakimś zespołem jeśli sam to wypadałoby zagrać z basami, a jak jest jakiś zespół, jakiś podkład muzyczny to można grać tylko melodie |
_________________
 |
|
|
|
 |
michau
Klub Forumowicza master of accordion


Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 1914
|
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009
|
|
|
tak jak mówi doniec..jeżeli grasz z jakimś zespołem..gdzie podkład z linią basu jest zawarty..to możesz sobie darować..osobiście ja wolę dokładać lewą rękę.. |
_________________ Welcome to hell......
Here's your accordion.
|
|
|
|
 |
kokatorim
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 12
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009
|
|
|
no tak, jest basista
a jak jest z przejsciami do innych tonacji?? to sie chyba modulacja nazywa??
jak to zrobic płynnie i przy tym ładnie i efektownie. i oczywiście z zasadami muzyki, zeby zgodnie było??? macie może jakieś swoje przejścia specjalne?? |
|
|
|
 |
doniec
Główny Administrator Portalu


Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 2240
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009
|
|
|
hmm... czy ja wiem czy jakieś specjalne przejścia robić? po prostu zaczynasz grać w innej tonacji i tyle znaczy to tak według mnie
a jedyne specjalne przejście, jakie mi przychodzi do głowy to np jakieś podejście zrobić, albo pobawić się akordami, np grasz C potem C7 i już ładnie przechodzisz na F |
_________________
 |
|
|
|
 |
kokatorim
Dołączył: 06 Sie 2009 Posty: 12
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009
|
|
|
eee no musi być chyba coś zagrane przy modulacji, a nie nagle se tak z innym akordeom wyskocze?? |
|
|
|
 |
michau
Klub Forumowicza master of accordion


Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 1914
|
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009
|
|
|
nie no stary..nie ma opcji że wskakujesz z innym akordem.
generalnie w prostych weselnych przebojach harmonia opiera się o Tonikę Subdominantę Dominantę +7 i Tonikę.
zdarza się tak, że są połączenia harmoniczne.. 1 z 6 stopniem..lub z 6 obniżonym.generalnie jeżeli chcesz się wgłębić w modulacje..to sensu stricto książkę o harmonii proponuję. |
_________________ Welcome to hell......
Here's your accordion.
|
|
|
|
 |
Klezmer
Ekspert ds. Zasad Muzyki Redaktor Portalu


Pomógł: 15 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 266
|
Wysłany: Śro 03 Lut, 2010
|
|
|
Doniec dał radę w dobrym kierunku. Ja pociągnę dalej. Rzeczywiście podstawą są akordy, ale wcześniej trzeba ustalić do jakiej tonacji zmierzamy. Przykład Dońca jest często stosowany - C, C7, F. Często stosuje się też przejście o pół tonu w górę C, As7, Des(Cis) i dalej Cis, A7, D i znowu D, B7, Es i td (stosowane w wielozwrotkowych kupletach). Albo - C, A7, D. Druga sprawa - jak to zrobić. Wiele melodii ma dwutaktowe zakończenie na tonice trzymanej przez oba takty, lub w ostatnim takcie jest pauza. W tym ostatnim takcie dajemy te akordy septymowe i następny takt rozpoczynamy w nowej tonacji. Można w oparcie o te akordy zaplanować 2-, lub 4-taktowe przejście. |
|
|
|
 |
P.E.T.R.O.V. [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 03 Lut, 2010
|
|
|
A jak już nie masz pomysłu albo nie chce Ci się główkować - gliss dobry na wszystko |
|
|
|
 |
|