Forum Akordeonistów Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak to zagrać
Autor Wiadomość
przemko 

Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 71
Wysłany: Wto 06 Lip, 2010   jak to zagrać

Mam taką prośbe kto mi pomoże rozszyfrować jak to jest zagrane. To akurat grają skrzypce no ale chciałbym tak zagrać jest to zaraz na początku 8 sekunda takie zejście na dół.

http://www.speedyshare.co...posztar_mix.mp3
 
 
     
smyczek24 


Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2010
Posty: 34
Wysłany: Śro 07 Lip, 2010   

Zejście fajne ale w tym tempie to za chiny ludowe sie tego nie rozczyta. Meczyłam sie z pół godziny i mam tylko pierwszy i ostatni dźwięk. Gdyby było wolniej...
_________________
"Od muzyki piękniejsza jest tylko cisza"
 
     
przemko 

Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 71
Wysłany: Śro 07 Lip, 2010   

hmm zwolnij sobie to w audacity może prędzej ci sie uda. Bo ja już kąbinowałem i nie moge do tego dojść :P
 
 
     
OKLAND 

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 08 Mar 2010
Posty: 225
Wysłany: Pią 09 Lip, 2010   

kojot( to Twój NICK) to rodzina PSÓW które słyszą bardzo dobrze więc nie wiem dlaczego masz takie problemy.Napisz dokladnie o ktory takt CHODZI.Secundy ktore podałeś mi NIC nie mówią bo nie mam ZEGARKA.
 
     
przemko 

Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 71
Wysłany: Pią 09 Lip, 2010   

haha xD nie rozumiem... chyba każdy odtwarzacz ma zegar który mu odlicza czas wiec nie rozumiem o co ci chodzi? Wiec specjalnie dla ciebie to powiem, na odtwrzaczu którym bedziesz odtwarzała poleci ci czas i jak bedzie 8 sekunda czyli 00:08 to wtedy jest takie zejście skrzypiec i tego nie moge rozszyfrować jak to jest zagrane. Chyba dobrze teraz wytlumaczylem? czy jeszcze czegoś nie rozumiesz? :)
 
 
     
OKLAND 

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 08 Mar 2010
Posty: 225
Wysłany: Sob 10 Lip, 2010   

Mozna się podpierac też secundami (tak jak Ty)ale w muzyce sa takty i to jest najpewniejsza sprawa.
Tak jak podajesz w 8 sec. to dla mnie jest 4 takt. Zejscie w tym takcie (8 sec) jest takie same jak zejscie skrzypiec w 8 takcie.
 
     
Gość

Wysłany: Sob 10 Lip, 2010   

Faktycznie trochę słabo słychać te zejście skrzypiec bo jest trochę za cicho i za szybko, ale coś udało mi się wykombinować, nie jest co prawda tak samo, ale jest pewne przybliżenie. Po wysłuchaniu tego fragmentu stwierdzam:
1) Utwór jest w tonacji gis-moll (zatem to zejście też)
2) Zejście to gama gis-moll harmoniczna w dół
3) Pod koniec jest jakiś obiegnik albo coś w tym rodzaju

Mam nadzieję, że trochę pomogłem :cool:
 
     
icy 
Ekspert ds. Kompozycji/Nut



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 150
Wysłany: Sob 10 Lip, 2010   

Ten gość to ja, nie wiem czemu tak wyszło, byłem zalogowany :roll:
 
 
     
przemko 

Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 71
Wysłany: Sob 10 Lip, 2010   

OKLAND napisał/a:
Mozna się podpierac też secundami (tak jak Ty)ale w muzyce sa takty i to jest najpewniejsza sprawa.
Tak jak podajesz w 8 sec. to dla mnie jest 4 takt. Zejscie w tym takcie (8 sec) jest takie same jak zejscie skrzypiec w 8 takcie.


wiesz ja się nie znam na takich rzeczach jestem samoukiem, wiec zadaje pytanie jak umiem :)

Gość napisał/a:
Faktycznie trochę słabo słychać te zejście skrzypiec bo jest trochę za cicho i za szybko, ale coś udało mi się wykombinować, nie jest co prawda tak samo, ale jest pewne przybliżenie. Po wysłuchaniu tego fragmentu stwierdzam:
1) Utwór jest w tonacji gis-moll (zatem to zejście też)
2) Zejście to gama gis-moll harmoniczna w dół
3) Pod koniec jest jakiś obiegnik albo coś w tym rodzaju

Mam nadzieję, że trochę pomogłem :cool:


no ok, ale mam takie pytanko co to jest gama harmoniczna?? :P
 
 
     
icy 
Ekspert ds. Kompozycji/Nut



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 150
Wysłany: Sob 10 Lip, 2010   

Gama molowa harmoniczna ma podwyższony siódmy stopień, np. gama a-moll harmoniczna ma dźwięki: A,H,C,D,E,F,G#,A - zatem tym podwyższonym jest GIS.
Nie wiem czy grasz to w oryginalnej tonacji, bo tą jest gis-moll a ta do najłatwiejszych nie należy, ale jeśli grasz z tej tonacji to gama gis-moll harmoniczna ma dźwięki: G#,A#,H,C#,D#,E,F#is(Fisis, czyli G),G#. A to zejście jest właśnie oparte na tej gamie, ale w dół, a na końcu jak już dojdzie do G#, to od tego dźwięku jest obiegnik, a może tryl, ale to już idzie coś wymyśleć. Oczywiście w nagraniu nie jest tak samo, ale ogólnie jest podobnie.
 
 
     
OKLAND 

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 08 Mar 2010
Posty: 225
Wysłany: Sob 10 Lip, 2010   

Gość napisał/a:
Faktycznie trochę słabo słychać te zejście skrzypiec bo jest trochę za cicho i za szybko, ale coś udało mi się wykombinować, nie jest co prawda tak samo, ale jest pewne przybliżenie. Po wysłuchaniu tego fragmentu stwierdzam:
1) Utwór jest w tonacji gis-moll (zatem to zejście też)
2) Zejście to gama gis-moll harmoniczna w dół
3) Pod koniec jest jakiś obiegnik albo coś w tym rodzaju

Mam nadzieję, że trochę pomogłem



Gość icy) NAPISAŁ ,że utwór jest w tonacji gis-moll. Otóż NIE. Utwór jest napisany najczyściejszej tonacji na swiecie - czyli a-moll ,a nie jakaś gis-moll,skąd Ci się to gis-moll wzięło CHŁOPIE- w takim razie nie wiem czy COŚ POMOGŁEŚ. (ale oby)W szczegóły dźwieków (zejście) tez nie będę komentował.
 
     
miras 
Główny Administrator Portalu



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 2278
Wysłany: Nie 11 Lip, 2010   

To podaj swoja wersje, a nie krytykujesz innych.
 
 
     
OKLAND 

Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 08 Mar 2010
Posty: 225
Wysłany: Nie 11 Lip, 2010   

Mistrzu adminie- a jak ja mam ci podac swoja wersje ,ze to jest tonacja a-moll a nie gis-moll.Myślę ,że nawet WRÓBLE to słyszą.
 
     
Gość

Wysłany: Nie 11 Lip, 2010   

Nawet jeśli się pomyliłem to co? Poza tym tonacja gis-moll jest dość podobna do a-moll, dzieli ją tylko jeden półton nie uważasz? Na jakiej podstawie sądzisz, że jest to tonacja a-moll? Na samym początku jest dominanta dominanty(wg. mnie), a w tonacji a-moll to jest H dur. Podłóż ten akord pod nagranie w tym miejscu. Wg. mnie nie pasuje trochę. Zagrałem także akord Ais dur w tonacji gis-moll i wg. mnie lepiej pasuje, ale każdy ma swoje zdanie. Oczywiście szanuje Twoje. Co do tego zejścia, mówiłem że nie jest tak samo, więc w czym problem? Dźwięki na pewno schodzą w dół - zasugerowałem więc, żeby zagrać gamę w dół jako pewne przybliżenie tego co jest w nagraniu. W sumie mam wątpliwości czy to tonacja a-moll czy gis-moll. Może jakieś odchylenie jest? Wielokrotnie spotykałem się z tym z nagrań na kasecie magnetofonowej. Nie można było trafić w odpowiednią tonację, ponieważ ta mieściła się gdzieś między G dur a As dur lub pomiędzy innymi. I co w takim przypadku? Teraz po przesłuchaniu tego jeszcze raz myślę, że tonacja jest pomiędzy gis-moll a a-moll. W tonacji a gis-moll na początku są akordy: Ais,Dis,gis, a w tonacji a-moll: H,E,a. Zagrałem akordy i w jednej i w drugiej tonacji ( tzn podkładałem pod nagranie) i w każdym z tych przypadków wg. mnie nie nałożyło się idealnie.
 
     
icy 
Ekspert ds. Kompozycji/Nut



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 150
Wysłany: Nie 11 Lip, 2010   

Coś znowu z tym gościem nie tak - to ja
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10