Forum Akordeonistów Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
REGULAMIN RANG
Autor Wiadomość
doniec 
Główny Administrator Portalu



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 2240
Wysłany: Pon 27 Gru, 2010   REGULAMIN RANG

REGULAMIN PRZYZNAWANIA RANG ORAZ STRUKTURA ORGANIZACYJNA PORTALU ORAZ FORUM





POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1
Niniejszy regulamin przedstawia strukturę organizacyjną Portalu oraz Forum. Jednocześnie definiuje oraz przedstawia zasady przyznawania określonych rang.

§2
Na czele struktury Portalu oraz Forum stoi ZARZĄD GŁÓWNY

§3
Podległy Zarządowi jest ZARZĄD MODERACJI FORUM, na czele którego stoi wybrany przez Zarząd Główny moderator.

§4
Rangi dostępne na Portalu oraz Forum są uszeregowane w trzech niezależnych od siebie GRUPACH:
- RANGI ADMINISTRACYJNE
- RANGI HONOROWE
- RANGI FUNKCYJNE

§5
Rolę oraz zadania poszczególnych rang określa niniejszy regulamin, który został przyjęty jednoznacznie przez członków ZARZĄDU GŁÓWNEGO.


RANGI ADMINISTRACYJNE


§5
Rangi administracyjne dzielą się na dwie podgrupy:
- RANGI ADMINISTRACYJNE ZARZĄDU GŁÓWNEGO
- RANGI ADMINISTRACYJNE ZARZĄDU MODERACJI


RANGI ADMINISTRACYJNE ZARZĄDU GŁÓWNEGO


§6
Rangi administracyjne Zarządu Głównego ustalone są odgórnie i nie są rozdawane drogą konkursu.

§7
Nie można ubiegać się o rangę administracyjną zarządu głównego

§8
Istnieją trzy rangi niniejszej grupy:
- Główny Administrator Portalu oraz Forum (naczelny)
- Główny Administrator Portalu oraz Forum (wydawca)
- Nadzwyczajny Administrator Polskiego Portalu Akordeonowego


Główny Administrator Portalu oraz Forum (naczelny)


§9
Główny Administrator Portalu oraz Forum (naczelny) pełni funkcję redaktora naczelnego Portalu. Może zostać odwołany w przypadku złamania prawa karnego lub cywilnego.

§10
Kieruje redakcją uwzględniając w swojej pracy przestrzeganie norm i praw moralnych, etycznych oraz wykładni prawnych ( ustaw, kodeksów).

§11
Ma decydujący głos w przyjmowaniu lub odwoływaniu redaktorów do grupy redakcyjnej.

§12
Na Forum odpowiada za merytorykę oraz wspólnie z grupą moderacyjną
i innymi administratorami dba o dobry wizerunek Forum i przestrzeganie regulaminów.

§13
Ma obowiązek uczestnictwa w obradach Zarządu i obowiązek głosowania
w przypadku rozstrzygnięć konkursów na moderatora i innych rang.

Główny Administrator Portalu oraz Forum (wydawca)


§14
Główny Administrator Portalu oraz Forum (naczelny) pełni funkcję wydawcy Portalu. Może zostać odwołany w przypadku złamania prawa karnego lub cywilnego.

§15
Ocenia pracę redaktorów a także jest jedyną osobą mającą wpływ na wydawane, publikowane treści na stronie Portalu. Tym samym jest organem kontrolnym grupy redakcyjnej wraz z kontrolą działań redaktora naczelnego

§16
Ma decydujący głos w sprawie publikacji nowych treści- może uniemożliwić, usunąć lub zmodyfikować treści istniejące o ile rażąco godzą w postanowienia ogólnie przyjętych norm etyczno moralnych a także godzą w prawo polskie.

§17
Ma obowiązek uczestnictwa w obradach Zarządu i obowiązek głosowania
w przypadku rozstrzygnięć konkursów na moderatora i innych rang.

§18
Na Forum odpowiada za merytorykę oraz wspólnie z grupą moderacyjną
i innymi administratorami dba o dobry wizerunek Forum i przestrzeganie regulaminów.



Nadzwyczajny Administrator Polskiego Portalu Akordeonowego


§19
Jedyna ranga honorowa grupy RANGI ADMINISTRACYJNE ZARZĄDU GŁÓWNEGO

§20
Na Portalu oraz Forum ranga ta jest przyznana odgórnie. Posiada ją główny założyciel, pomysłodawca oraz pierwszy administrator dawnego serwisu- Polskiego Serwisu Akordeonowego Cyja.pl ( z którego powstał Polski Portal Akordeonowy), który prócz funkcji głównego administratora serwisu i portalu pełnił funkcję wydawcy czasopisma internetowego Polski Serwis Akordeonowy- Cyja.

§21
Posiada pełnię praw administracyjnych na Forum oraz jest głównym organem doradczym Zarządu na Portalu.

§22
Nie ma obowiązku uczestnictwa we wszystkich zebraniach ZARZĄDU GŁÓWNEGO- może wyznaczyć jednego swojego ,,pełnomocnika” spośród członków grupy VIP.

§23
Jest organem ,,prawotwórczym”, tj. uczestniczy w tworzeniu nowych regulaminów Portalu oraz Forum, wystawia pisemne opinie na temat projektów regulaminowych, instruktarzowych proponowanych przez innych członków zarządu, sam również może wyjść z taką inicjatywą.

§24
Posiada decydujący głos w sprawie systemu szkoleń moderatorów i w sprawie odwołania lub też przyjęcia moderatora.

§25
Jest osobą odpowiedzialną za szkolenie nowo przyjętych moderatorów oraz ma obowiązek tworzenia, modyfikowania systemu szkoleń dla nowych moderatorów.

§26
Może zostać odwołany tylko i wyłącznie w przypadku złamania prawa polskiego ( cywilnego, karnego).

§27
W przypadku strategii marketingowych, rozwoju Portalu służy tylko głosem doradczym dla Zarządu.


RANGI ADMINISTRACYJNE ZARZĄDU MODERACJI

§28
Niniejsza podgrupa odpowiada za przestrzeganie regulaminów i prawa polskiego wraz z normami etyczno moralnymi na Forum Polskiego Portalu Akordeonowego.

§29
Członkowie tej grupy noszą tytuł MODERATORA.

§30
Nie można ubiegać się o rangę moderatora jeżeli Zarząd Główny nie rozpisze konkursu.

§31
Moderator jest to zwykły użytkownik forum, który czuwa nad przestrzeganiem regulaminu oraz pilnuje porządku na forum.

§32
Ilość moderatorów jest ograniczona. W przypadku, gdy Zarząd Główny będzie chciał powiększyć grono moderatorów ogłasza publiczny konkurs.

§33
Administracja zastrzega sobie prawo do przyjmowania kilku moderatorów na drodze jednego konkursu.



SYLWETKA KANDYDATA

§34
Kandydat na stanowisko moderatora powinien mieć ukończone 13 lat.

§35
Moderatorem może zostać osoba, która na forum przebywa co najmniej pół roku i posiada na swoim koncie co najmniej 100 postów.

§36
W przypadku gdy liczba postów wynosi przykładowo 100, z czego 50-75% stanowią posty z działu OFF TOP o temacie ,, 1000 powodów by się napić” lub pochodzą z innego tematu OFF TOP, które to posty są ,,jednozdaniowe” lub pochodzą z tak zwanej ,,gry postowej forum” użytkownik taki nie będzie rozpatrywany w konkursie.

§37
Od kandydata wymaga się wysokiej kultury osobistej oraz słownej, znajomości
i respektowania regulaminów forum.

§38
Kandydat powinien charakteryzować się zastosowaniem zasad poprawnej polszczyzny oraz winien utożsamiać się z Forum.

§39
Osoby, które posiadają ostrzeżenie ( choćby jedno) nie mogą kandydować na stanowisko moderatora.

§40
Od moderatora nie wymaga się znajomości zasad muzyki, bycia muzykiem, posiadania tytułu naukowego czy też umiejętność gry na akordeonie. Decydującym kryterium jest znajomość regulaminów, umiejętność dostosowania się do nich, interakcja z społeczeństwem forum oraz kultura osobista.

§41
Moderator powinien skutecznie rozwiązywać konflikty powstałe na forum, sam nie może wdawać się w niepotrzebne kłótnie. Moderator powinien łagodzić spory w sposób łagodny.

PRZEBIEG REKRUTACJI

§42
Administracja w adekwatnym dziale ogłasza konkurs na stanowisko moderatora.

§43
Administracja wyznacza termin upływu zgłoszeń kandydatur. Kandydatury wysłane po terminie nie będą rozpatrywane.

§44
Swoje kandydatury należy wysyłać na adres akordeon.portal@gmail.com.
W temacie wiadomości należy wpisać „MODERATOR”. W mailu zwrotnym kandydat otrzyma kartę zgłoszeniową, którą należy wypełnić i odesłać na adres portalu wymieniony wyżej.

§45
Administracja w okresie dwóch tygodni od terminu upłynięcia zgłoszeń decyzję o przyjęciu nowego moderatora.

§46
Nowo wybrany moderator jest zobligowany do zapoznania się z regulaminami wewnętrznymi dostępnymi dopiero po uzyskaniu dostępu do ukrytych działów Forum.

§47
Każdy nowo wybrany moderator podlega Nadzwyczajnemu Administratorowi Polskiego Portalu Akordeonowego, który pełni funkcję opiekuna i szkoleniowca owej grupy.

§48
Wszelkie pytania, niejasności nowo wybrany moderator powinien kierować do opiekuna grupy.

§49
Nadzwyczajny Administrator Polskiego Portalu Akordeonowego jest upoważniony do przeprowadzania hipotetycznych ,,scenek” z życia forum i o pomysł rozwiązania danej sytuacji przez nowo wybranego moderatora. Rozmowy moderatora z ww. administratorem mają charakter szkoleniowo- koleżeński i służą zapoznaniu się w głębsze struktury Portalu oraz Forum, poznaniu historii Portalu i Forum, co ma bezpośredni wpływ na rozwój nowego moderatora oraz wzrost utożsamienia się jego osoby z Portalem. Opiekun moderatorów w okresie szkoleniowym przedstawi m.in. sposoby radzenia sobie ze spamem na forum.

§50
Kandydatury osób, które wcześniej pełniły funkcję moderatorów lub administratorów będą rozpatrywane w pierwszej kolejności. W kwestionariuszu kandydat taki powinien umieścić adresy for internetowych i stron, w których pełnił/ pełni funkcję moderatora lub administratora.

UTRATA RANGI MODERATORA

§51
Zarząd Główny może odebrać rangę moderatora

§52
Moderator powinien mieć stały kontakt z administratorami oraz udzielać się pisemnie na forum. Jeżeli moderator przez okres 3 miesięcy nie będzie miał kontaktu z administracją oraz nie pojawi się na Forum administracja podejmuje próbę kontaktu z moderatorem poprzez wiadomość PW oraz e-mail.
W przypadku braku odpowiedzi przez okres 2 tygodni od wysłania wiadomości, administracja jest zobowiązana do czasowego pozbawienia użytkownika rangi moderatora z zastrzeżeniem §53.

§53
Jeżeli dany użytkownik pojawi się na Forum w przeciągu 2 tygodni od momentu wysłania upomnienia, po wyjaśnieniu swojej nieobecności może dalej pełnić funkcję moderatora.

§54
Moderator, podobnie jak inny użytkownik posiadający inną rangę może stracić rangę w następujących sytuacjach:

- jest za mało aktywny ( w przypadku moderatora określa to regulamin powyżej)
- nie stosuje się do regulaminów forum
- rażąco łamie regulaminy oraz polskie prawo
- nie dba o dobre imię Portalu oraz Forum
- wulgarnie odnosi się do innych użytkowników


RANGI HONOROWE

§55
Rangi honorowe przyznaje Zarząd Główny za specjalne zasługi dla Portalu oraz Forum. Tym samym nie można ubiegać się o przyznanie rangi honorowej.

§56
Użytkownicy posiadający rangę honorową posiadają uprawnienia moderacyjne, jednak są zwolnieni z konieczności kontrolowania postów, pilnowania innych użytkowników- to jest rolą moderatora.

§57
Do rang honorowych zaliczamy:
- GOLD USER
- VIP


GOLD USER

§58
Ranga ,,Gold User”- złoty użytkownik- przyznawana jest za szczególny wkład w rozwój Portalu oraz Forum.

§59
Wyróżnienie danego użytkownika i podniesienie go do rangi Gold User musi być ogłoszone publicznie przez Administrację na Forum oraz musi być uzasadnione.

§60
Administracja nie uwzględnia czasu przebywania danego użytkownika na Forum oraz ilości napisanych postów.

§61
Osoba posiadająca rangę Gold User nie może posiadać na swoim koncie ostrzeżeń.

§62
Użytkownik Gold User powinien mieć stały kontakt z administracją.

§63
Gold User posiada głos kontrolny i opiniotwórczy w sprawach:

- pracy moderatorów
- tworzeniu nowych regulaminów oraz instrukcji wewnętrznych
- obmyślania nowych systemów szkoleniowych dla moderatorów
- jest głosem doradczym dla Zarządu Głównego
- staje się członkiem grupy administracyjnej i ma głos w sprawach administracyjnych.

Żadna nowa kwestia, program wprowadzany do forum nie może być wprowadzony bez wcześniejszego porozumienia z Gold User-em.

§64
Jest jedyną rangą honorową, która upoważnia go do uczestnictwa w obradach Zarządu Głównego a niekiedy na prośbę Nadzwyczajnego Administratora może go zastępować w niniejszych obradach.

§65
Gold User posiada pełnię praw moderacyjnych.


VIP

§66
Jest najwyższą rangą honorową Forum.

§67
Osoba posiadająca tę rangę musi posiadać tytuł naukowy z dziedziny muzyki lub posiadać duże sukcesy muzyczne

§68
Swoją postawą powinien budzić zaufanie. Kieruje się w swoim postępowaniu oraz bytowaniu na Forum wartościami takimi jak honor, uczciwość, szczerość i skromność.

§69
Posługiwanie się rangą VIP zobowiązuje do używania w miejscu podpisu, prawdziwego imienia i nazwiska.

§70
Osoba VIP’a musi mieć nieprzeciętny autorytet.


RANGI FUNKCYJNE

§71
Rangi Funkcyjne to jedyne rangi, o które można się ubiegać.

§72
Rangi funkcyjne zwane są inaczej rangami eksperckimi.

§73
Ilość rang funkcyjnych jest nieograniczona.

§74
By ubiegać się o daną rangę funkcyjną, należy posiadać wiedzę z danego zakresu, który określa ranga.

§75
Posiadanie rangi funkcyjnej wiąże się z przejęciem opieki nad danym działem forum.

§76
Posiadanie rangi funkcyjnej obliguje użytkownika do odpisywania na wiadomości e-mail, PW oraz na forum. Wiadomości te muszą wyraźnie być kierowane do konkretnego eksperta.

§77
Nieprzestrzeganie postanowień regulaminu oraz §76 skutkuje pozbawieniem rangi.

§78
Każdy ekspert posiada głos opiniotwórczy w wprowadzaniu nowych rozwiązań na Forum i Portalu.

§79
Do podstawowych rang funkcyjnych zaliczyć można:
- Ekspert ds. zasad muzyki
- Ekspert ds. kompozycji/ nut
- Ekspert ds. rehabilitacji i masażu

§80
Ekspert ds. kompozycji/nut to osoba, która wykazuje się gruntowną znajomością zasad muzyki i jest to osoba wydzielona z ekspertów ds. zasad muzyki. Jest odpowiedzialna za rozpisywanie nut na prośbę użytkowników (w ramach swojego wolnego czasu).

INNE RANGI

§81
Osoba pełniąca funkcję redaktora na Polskim Portalu Akordeonowym otrzymuję rangę REDAKTOR PORTALU

§82
Użytkownik, który aktualnie posiada najwięcej punktów opcji POMÓGŁ w nagrodę otrzyma rangę HELP USER. Rangę tę może mieć zawsze tylko jeden użytkownik. Jeśli inny użytkownik uzbiera więcej punktów POMÓGŁ, niż aktualny HELP USER, wtedy HELP USER traci swą rangę na rzecz nowego użytkownika.

§83
Użytkownicy, którzy napiszą na Portalu więcej, niż 1000 postów otrzymują rangę KLUB FORUMOWICZA.

PORTALOWY E-MAIL

§84
Każdy, kto na forum posiada rangę (dowolną) może ubiegać się o maila @akordeon.pl.

§85
Nazwa maila będzie taka sama, jak nick użytkownika.

§86
Użytkownik może poprosić administracje o utworzenie innego maila, niż nick. Administracja zastrzega sobie jednak prawo do odmowy przyznania innego maila, niż nick.

§87
Aby otrzymać "portalowego maila" należy zgłosić się do administracji.

§88
Administracja nie ma obowiązku informowania użytkowników o możliwości ubiegania się o "portalowego maila".

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§89
Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu rang w dowolnej chwili.

§90
Każda zmiana w regulaminie będzie publicznie ogłoszona na forum.

§91
Regulamin ten zatwierdzili Główni Administratorzy Portalu oraz Nadzwyczajny Administrator Portalu.

§92
W przypadku zastrzeżeń do poszczególnych punktów regulaminu bądź do całego regulaminu prosimy o kontakt z administracją. Administracja rozważy każdą propozycje zmiany.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11