Forum Akordeonistów Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sposób gry
Autor Wiadomość
kokatorim 

Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 12
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009   sposób gry

czy na weselach trzeba grac na basach też czy moiżna sobie darowa i samą prawa ??
 
     
doniec 
Główny Administrator Portalu



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 2240
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009   

to zależy czy grasz sam czy z jakimś zespołem :) jeśli sam to wypadałoby zagrać z basami, a jak jest jakiś zespół, jakiś podkład muzyczny to można grać tylko melodie
_________________

 
 
     
michau 
Klub Forumowicza
master of accordion



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 1914
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009   

tak jak mówi doniec..jeżeli grasz z jakimś zespołem..gdzie podkład z linią basu jest zawarty..to możesz sobie darować..osobiście ja wolę dokładać lewą rękę..
_________________
Welcome to hell......
Here's your accordion.
:)

 
     
kokatorim 

Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 12
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009   

no tak, jest basista :D
a jak jest z przejsciami do innych tonacji?? to sie chyba modulacja nazywa??
jak to zrobic płynnie i przy tym ładnie i efektownie. i oczywiście z zasadami muzyki, zeby zgodnie było??? macie może jakieś swoje przejścia specjalne??
 
     
doniec 
Główny Administrator Portalu



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 2240
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009   

hmm... czy ja wiem czy jakieś specjalne przejścia robić? po prostu zaczynasz grać w innej tonacji i tyle :P znaczy to tak według mnie

a jedyne specjalne przejście, jakie mi przychodzi do głowy to np jakieś podejście zrobić, albo pobawić się akordami, np grasz C potem C7 i już ładnie przechodzisz na F
_________________

 
 
     
kokatorim 

Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 12
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009   

eee no musi być chyba coś zagrane przy modulacji, a nie nagle se tak z innym akordeom wyskocze??
 
     
michau 
Klub Forumowicza
master of accordion



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 1914
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009   

nie no stary..nie ma opcji że wskakujesz z innym akordem.
generalnie w prostych weselnych przebojach harmonia opiera się o Tonikę Subdominantę Dominantę +7 i Tonikę.

zdarza się tak, że są połączenia harmoniczne.. 1 z 6 stopniem..lub z 6 obniżonym.generalnie jeżeli chcesz się wgłębić w modulacje..to sensu stricto książkę o harmonii proponuję.
_________________
Welcome to hell......
Here's your accordion.
:)

 
     
Klezmer 
Ekspert ds. Zasad Muzyki
Redaktor Portalu



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 266
Wysłany: Śro 03 Lut, 2010   

Doniec dał radę w dobrym kierunku. Ja pociągnę dalej. Rzeczywiście podstawą są akordy, ale wcześniej trzeba ustalić do jakiej tonacji zmierzamy. Przykład Dońca jest często stosowany - C, C7, F. Często stosuje się też przejście o pół tonu w górę C, As7, Des(Cis) i dalej Cis, A7, D i znowu D, B7, Es i td (stosowane w wielozwrotkowych kupletach). Albo - C, A7, D. Druga sprawa - jak to zrobić. Wiele melodii ma dwutaktowe zakończenie na tonice trzymanej przez oba takty, lub w ostatnim takcie jest pauza. W tym ostatnim takcie dajemy te akordy septymowe i następny takt rozpoczynamy w nowej tonacji. Można w oparcie o te akordy zaplanować 2-, lub 4-taktowe przejście.
 
 
     
P.E.T.R.O.V.
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Lut, 2010   

A jak już nie masz pomysłu albo nie chce Ci się główkować - gliss dobry na wszystko :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10